Concept en regie Meg Stuart
Gecreëerd met en uitgevoerd door Simone Aughterlony, Joséphine Evrard, Davis Freeman, Andreas Müller, Vania Rovisco, Valéry Volf, Thomas Wodianka
Het repetitieproces begon met foto's van schreeuwende sportfans, boksgevechten, raves en sluipschutters... en dus een confrontatie met lichamen die uitzinnig zijn of reageren op catastrofes. Alibi is een onderzoek naar beweging in extreme situaties; ook de repetities werden geconfronteerd met de schok en de nasleep van de terreurdaden in de VS. In haar eerste werk voor het Schauspielhaus Zürich kijkt Meg Stuart naar het moment waarop getuige zijn van multimedia overgaat in persoonlijke betrokkenheid, wanneer de "muurbloempjes/observatoren" van het dagelijkse nieuws actief worden. Ze creëert een opwindende, rauwe en deprimerende studie van de emotionele armoede en de toenemende neiging tot geweld die wijzen op een verlies aan veiligheid en sociale controle. Het alomtegenwoordige geweld – dat anders verborgen is in Stuart's stukken – wordt getoond en gevierd. Alibi-oefeningen zijn existentiële daden van geweld in dit zeer directe werk.