Soft Wear
Speeldata
 

Ik leen altijd graag termen uit andere vakgebieden voor het bewegingsonderzoek. Met Soft Wear is de term ‘morphing’ het lexicon van Damaged Goods binnengedrongen. De solo verkent het dansen van niet alleen vloeiende bewegingen, maar ook een vloeibare identiteit. Een beeld wordt geprojecteerd en lost op zodra het weerklinkt. Elke beweging stelde een ander lichaam voor, met als resultaat enkele angstaanjagende mutaties van figuren die irritant vertrouwd waren. Ik speelde met clichés van vrouwelijkheid. Misschien is het mijn enige stuk dat in veel opzichten door popcultuur werd geïnspireerd: Varinia Canto Vila en ik ontwikkelden twee simultane versies waarin we het morphing-proces uitbreiden naar onze eigen identiteit als improvisatoren.

Credits

Choreografie en dans Meg Stuart
Gecreëerd met Varinia Canto Vila en uitgevoerd door haar als onderdeel van Highway 101 in de Kaaitheaterstudio's, Brussel
Muziek Bart Aga, Stefan Pucher
Productie Damaged Goods
Co-productie Schauspielhaus Zurich, Kaaitheater / Bruxelles/Brussel 2000 (Brussels), Wiener Festwochen / tanz2000.at (Vienna), Centre Georges Pompidou / Festival d'Automne (Paris), Rotterdamse Schouwburg / Rotterdam 2001 / TENT
Met de steun van the American Center Foundation (Paris), the Bohen Foundation (Paris) en l'AFAA (Paris)

Speeldata
Full work

Foto's
© Damaged Goods
© Herman Sorgeloos